Dins del compliment normatiu de les empreses i entitats públiques, l’entrada en vigor tant de la Directiva Whistleblowing (Directiva (UE) 2019/1937) com de la llei 2/2023, del 20 de febrer, són una peça essencial en l’àmbit laboral, ja que obliga, entre altres punts, a habilitar un Canal de Denúncies intern.
Amb l’aprovació d’aquestes normatives es fa obligatori per a les empreses i entitats públiques protegir les persones que, dins de l’àmbit laboral o professional, detectin i denunciïn infraccions penals o administratives dins de la seva entitat i puguin comunicar-ho, fins i tot de manera anònima, mitjançant els mecanismes i requisits legals i tècnics establerts en aquelles.
Qui està obligat a implementar el Canal de Denúncies?
Totes les administracions públiques.
Empreses privades amb més de 49 treballadors.
Les empreses privades que tinguin un volum de negoci igual o superior a 10 milions d’euros.
Les que operen en l’àmbit dels serveis financers o siguin vulnerables al blanqueig de capitals o finançament del terrorisme independentment del nombre de treballadors o volum del negoci. Partits polítics, sindicats, patronals i fundacions creades per uns i altres sempre que rebin o gestionin fons públics.
Quina és la data límit per tenir implantat el canal de denúncies?
Juny 2023
Les AAPP i entitats privades de més de 250 treballadors.
Desembre 2023
Empreses privades d’entre 49 i 250 treballadors i els municipis de menys de 10 mil habitants.
Què li aporta a la teva empresa el Canal de Denúncies?
Complir amb la normativa
Protegeixes la teva empresa i als teus treballadors de multes o penes de presó
Reforces la imatge i reputació de la companyia
Fomentes una cultura lliure de corrupció i frau
Què t’oferim des de PymeLegal?
Una plataforma integral en constant evolució, de gestió de denúncies que et permetrà implantar el canal a la teva empresa amb totes les garanties legals i tècniques que estableix la normativa.
Totes les noves funcionalitats o requisits que es vagin implementant en la plataforma estaran disponibles automàticament per tots els usuaris registrats que tinguin una llicència vigent.
Quines característiques inclou el nostre canal de denúncies?
- Auto configurable i auto gestionable (no requereix coneixements tècnics)
- Accessible des de Smartphone, ordinador o tablet
- Anonimat garantit de l’informador
- Gestió integral de l’expedient en totes les seves fases
- Seguiment individualitzat
- Seguretat del tractament de dades
- Processos per l’administrador
- Compliment de la normativa
- Personalització dels formularis
- Quota mensual (o anual) segons el nombre de treballadors
- Sense inversió inicial
- Implementació en 48h
- Multi idioma (Català, Castellà i Anglès)
- Defensa jurídica i/o actuacions posteriors, prèvia acceptació pressupost
Sol·licita una demo sense compromís i un pressupost personalitzat per la teva empresa.
Un advocat especialitzat del nostre equip es posarà en contacte amb tu
i t’informarà sense compromís
Un advocat especialitzat del nostre equip es posara en contacte amb tu i t’informarà sense compromís
RESPONSABLE TRACTAMENT: PYMELEGAL, S.L.
FINALITAT:
1. Respondre a les consultes i/o proporcionar informacions requerides per l’usuari.
2. Enviar-te notícies relacionades amb la privacitat, el dret digital i la propietat intel·lectual i industrial a través del mail, en cas de tenir el teu consentiment.
LEGITIMACIÓ: Consentiment de l’interessat.
CESSIONS I TRANSFERÈNCIES: No més es preveuen les cessions per obligació legal o requeriment judicial i, en cas d’acceptació dels enviaments comercials aquests es realitzaran via Mailchimp (empresa del grup Intuit, Inc.), ubicada a EE.UU.
DRETS: Accés, rectificació, supressió, oposició, limitació, portabilitat, revocació del consentiment. Si consideres que el tractament de les teves dades no s’ajusta a la normativa, pots acudir a l’Autoritat de Control (www.aepd.es).
INFORMACIÓ ADDICIONAL: Consultar la nostra política de privacitat.