Com incloure clàusules legals en WhatsApp Business per a recollir el consentiment?


WhatsApp Business s’ha convertit en una eina indispensable perquè les empreses es comuniquin amb els seus clients. No obstant això, l’ús d’aquest canal amb finalitats comercials ha de complir amb la normativa de protecció de dades, com el Reglament General de Protecció de Dades (RGPD). Això implica obtenir el consentiment exprés del client abans d’enviar-li missatges comercials o per a afegir-li a un grup o a una llista de difusió.

Per què és important incloure una clàusula de consentiment en WhatsApp?

  1. Compliment legal: Segons el RGPD, qualsevol comunicació comercial ha de comptar amb el consentiment previ del client. Utilitzar WhatsApp sense aquesta autorització pot derivar en sancions econòmiques importants.
  2. Confiança i transparència: En incloure una clàusula informativa, els clients saben exactament per a què seran utilitzades les seves dades, la qual cosa reforça la confiança en la teva marca.
  3. Evitar conflictes: Sol·licitar el consentiment explícit redueix les probabilitats que els clients se sentin envaïts o presentin queixes.

Com afegir la clàusula de consentiment en WhatsApp Business?

En aquests vídeos et mostrem pas a pas on pots trobar aquestes clàusules i com afegir-les en WhatsApp:

On pots trobar les clàusules de consentiment de WhatsApp?

En aquest vídeo t’ensenyem on pots trobar les 3 clàusules de consentiment de WhatsApp en la nostra plataforma:

  • Per a enviar comunicacions comercials.
  • Per a afegir a un grup.
  • Per a afegir a una llista de difusió.

Aquestes clàusules podràs enviar-les copiant el text i enviant-lo com un missatge normal, o afegint-les a “Respostes ràpides”.*

*No totes les clàusules es podran enviar per “Respostes ràpides”, ja que hi ha límit de caràcters. En aquest cas, et convidem a enviar la clàusula reduïda (del segon vídeo) o a copiar el missatge i enganxar-lo directament en el cas dels grups o llistes de difusió.

Com afegir la clàusula reduïda a WhatsApp Business?

En el segon vídeo t’expliquem com pots implementar una versió reduïda de la clàusula de consentiment directament en el teu perfil de WhatsApp Business, utilitzant les “Respostes ràpides”.

Aquesta clàusula reduïda estarà a la nova plataforma. Però ens la pots sol·licitar enviant un correu a atencioncliente@pymelegal.es.

 

Recorda que la protecció de dades no sols és una obligació legal, sinó també una oportunitat per a demostrar el teu compromís amb la privacitat i el respecte cap als teus clients.

Si necessites ajuda per a redactar aquestes clàusules o adaptar-les a les necessitats del teu negoci, en PymeLegal t’assessorem de forma personalitzada i realitzem els documents específics per al teu negoci.

Posa’t en contacte amb el nostre equip, o demana un pressupost personalitzat, i assegura’t de complir amb la normativa mentre utilitzes WhatsApp de manera professional.

L’equip de PymeLegal