En l’article d’avui, conjuntament amb 202 Digital Reputation, volem parlar-te de l’important que és la reputació digital d’un negoci, i com tant la protecció de dades com el registre de la marca poden ajudar-te a que la teva reputació millori.
En els últims anys, l’auge digital ha fet que totes les empreses hagin d’estar a internet per ser reconegudes i tenir èxit. Però això també ha comportat problemes a la imatge d’algunes empreses, per exemple, a partir dels testimonis dolents (o falsos) o d’un servei a través d’una web que sigui poc segura.
Qualsevol empresa que busqui prosperar en el món digital haurà de tenir una bona reputació digital, i això també s’aconsegueix tenint una web que sigui legal, que compleixi amb la protecció de dades i que doni confiança al client.
La reputació digital a la web i les xarxes socials
Actualment, moltes empreses utilitzen la seva web i les xarxes socials com un aparador d’allò que venen, siguin productes o serveis.
Tenir una imatge de marca i un negoci que atregui a la vista, fa que els teus potencials clients et percebin millor. Però no tot és l’impacte visual, ja que, si cuidem de la imatge, però no d’allò que diuen sobre la nostra marca o de les condicions que oferim, això ens pot perjudicar tant a la reputació com a les vendes.
Aquestes són algunes de les influències negatives que tenim a l’hora de decidir les nostres compres:
- Comentaris o crítiques negatives a les xarxes socials sobre un producte o servei.
- No tenir una pàgina web segura en la qual fer el pagament.
- No disposar d’avisos legals o condicions generals de contractació.
- No atendre el client o respondre-li els seus dubtes o queixes.
A més, està comprovat que quan parlem de negocis petits o marques que no són tan reconegudes, ens costa més confiar. Segurament hauràs dubtat alguna vegada a l’hora de fer una compra a una pàgina d’un comerç que és poc conegut, ja que en aquests casos ens solem fixar més en testimonis, seguretat, condicions de la compra, etc.
En canvi, si des del nostre negoci cuidem aspectes com la protecció de dades de la nostra web, la mostra de fidelitat dels nostres clients, la transparència en els processos de compra o el registre de la nostra marca, estarem potenciant el nostre negoci i fomentarem la confiança i la lleialtat dels clients.
Protecció de dades i reputació digital
Un negoci ha de recopilar i gestionar les dades personals de forma adequada i respectant la normativa de protecció de dades. El no fer-ho podria implicar que les dades dels clients no estiguin segures.
Són molts els negocis que per no tenir unes mesures de seguretat establertes han patit filtracions de dades o bretxes de seguretat que han afectat els seus clients, i per conseqüència a la reputació del seu negoci. O tu confiaries en un negoci que ha patit una pèrdua de les seves dades i això ha implicat en la privacitat dels seus clients?
El compliment de la normativa del RGPD no és opcional, sinó que és obligatori per totes les empreses. I l’Agència de Protecció de Dades Espanyola (AEPD) és cada vegada més estricte en aquest aspecte. Per això cada dia ens trobem amb sancions a petites empreses que no compleixen amb aquesta normativa. Com per exemple una de 4.000€ per vulnerar el RGPD al banner de cookies o una de 12.000€ per enviar newsletters sense consentiment. Aquestes sancions, òbviament, afecten la reputació de les empreses.
Registre de marca i reputació digital
El registre de marca no només li atorga a una empresa la propietat legal de la seva identitat, sinó que també construeix una reputació.
Quan registrem una marca, ens estem diferenciant del mercat i de la nostra competència. Això impedeix que altres empreses utilitzin els nostres elements distintius i, per tant, protegeixin la reputació de la marca, que podria estar afectada si una empresa similar porta a terme accions negatives o que afecten a la imatge de la nostra empresa.
Quan una marca està registrada dona molta més confiança al client. Pel que no haurà tantes objeccions a l’hora de contractar els seus serveis o comprar els seus productes, i tindrà una millor reputació digital.
Per exemple, des de 202 Digital Reputation van tractar un cas d’una entitat financera que va patir un robament de marca i van difondre contingut negatiu, fent malbé la seva reputació i generant confusió als clients. Això podria denunciar-se en el cas que l’empresa tingui la seva marca registrada.
Com has pogut veure, una reputació sòlida construeix la confiança del client, però aquesta confiança es preserva quan cuidem d’aspectes com la protecció de dades o el registre d’una marca.
Des de Pyme Legal i 202 Digital Reputation, t’oferim els nostres serveis per garantir tant la reputació de la teva empresa com la seguretat de les dades d’aquesta.
Podem oferir-te una auditoria perquè analitzis quina reputació digital té la teva empresa i si la teva pàgina web està complint amb la protecció de dades. Contacta amb nosaltres per a més informació!
L’equip de Pyme Legal