Consentiment, comunicacions comercials i RGPD.


Com haureu anat llegint en algun dels nostres comunicats o en altres mitjans, una de les novetats més rellevants del nou Reglament Europeu (RGPD) és el canvi referent a l’obtenció dels consentiments.

Amb el RGPD es prohibeix el consentiment ‘tàcit’ obtingut mitjançant fórmules com ‘si en uns dies no ens diu el contrari, entenem que podem enviar-los comunicacions comercials…’ o les caselles pre-marcades, per exemple, a les pàgines web.

Ara el consentiment ha de ser lliure, informat, específic i inequívoc, mitjançant una acció positiva del interessat, i a més, ha de ser verificable.

Davant d’aquest nou escenari, i a menys d’un mes de l’aplicació del RGPD, us recomanem que reviseu les bases de dades que pugueu tenir de clients, potencials o altres afectats, en especial si porteu a terme accions d’e-mail màrqueting com butlletins comercials (newsletters).

Tingueu present, que si no som capaços de demostrar que hem obtingut el consentiment de forma correcte de tots els afectats als que els enviem informació, segons el RGPD, podrien denunciar-nos davant l’autoritat de control corresponent.

En aquest sentit, us recomanem, si no teniu el consentiment obtingut d’acord al RGPD, d’enviar un comunicat als vostres clients/potencials/subscriptors comunicant el motiu pel que teniu aquestes dades, la finalitat per les que les seguireu utilitzant (incloent enviament de comunicacions comercials, si es el cas) i una casella o botó de verificació perquè puguin consentir de forma afirmativa que puguem seguir utilitzant les seves dades.

Som conscients que un comunicat d’aquest tipus, pot suposar la pèrdua d’una part dels nostres subscriptors, però és millor haver portat a terme aquesta regularització de la base de dades que estar exposats a les elevades sancions establertes segons el nou Reglament.

Us adjuntem un model de comunicat per a clients (a mode informatiu) i un altre per obtenir el consentiment dels nostres subscriptors perquè el pugueu maquetar amb l’estil que més us encaixi i l’adapteu a la realitat de la vostra empresa. Pels partners, feu-ho arribar als vostres clients.

Fins i tot algunes empreses, han optat per realitzar algun sorteig entre els que acceptin la nova política de privacitat com a incentiu per retindre als subscritptors 😉

Qualsevol dubte, estem a la vostra disposició.

Document adjunt